10 Nisan 2016 Pazar

Yerinde Çizerlik Ekipmanları - 01


     Bu yazı bir nevi açılış yazısı olacak. Yerinde çizerlik kelimesine ilk olarak Ali İkizkaya'nın severek takip ettiğim Yazmak Keyiftir adlı blogunda denk gelmiştim, baya hoşuma da gitmişti. O sebeple blogun adı bu oldu. Yine aynı sebepten blog içerisinde, ilerleyen günlerde de Urban Sketching kelimesi yerine, "yerinde çizerlik"  kelimesini kullanacağım. 

     Ekipman konusu her işte önemli, bu nedenle yazıyı en çok kullandığım çizim malzemelerine ayırdım.


    Elbette kullandığım malzemeler çizeceğim objeye, mekana ve zamana göre farklılıklar gösteriyor, yukarıda yer alan set benim gündelik olarak yanımdan ayırmadığım, yeterli derecede kompakt ve kullanışlı bir set, bu setin haricinde bir sürü para akıttığım başka çizim malzemelerim bulunsa da aslında en güzeli en az malzemeyle yola çıkmak.

Defter ve Palet

     Defter konusu suluboya ile çalışıyorsanız en önemli konu, bu konuyu daha sonra derinlemesine ele alacağız, burada kullandığım defter yaklaşık A5 ölçülerinde yana doğru açılan Art Plus versiyonu.  Bu ölçülerde Pentalic ve Global Art Materials'ın çok hoş defterleri var fakat ne yazık ki ülkemiz kırtasiyecileri bizleri çok sevmiyor.


     Palet olarak Schminke'nin metal suluboya paletini seviyorum, bu defterin yaprağına tam oturuyor olması çizim yaparken işleri kolaylaştırıyor, aşağıda bahsedeceğim mandallarla defterin soluna taktığınızda, paletin elinizi işgal etmesini önlemiş oluyorsunuz. Palet içerisinde yer alan tablet boyalar Daniel Smith'e ait, tüp halinde aldığım boyaları boş tabletlere sıkıp kullanıyorum. Başlangıçta tüp olarak fiyatlar yüksek gibi görünse de tablete göre çok daha ekonomik oluyor.

Kalemler


     İşte kalemlerim, ortada en az yedi yıldır kullandığım Faber Castell'e ait TK Fine Vario 0,5 uçlu kalemim, uç olarak Uni 2B 0,5 versiyonu ortaokuldan beri severek kullandığım yumuşak ve yeterli koyulukta bir uç. Ne yazık ki bu versiyonda artık üretilmiyor, bunu da yıllar önce yaptığım stoklardan tüketiyorum, son birkaç kutum kaldı, Onları da en gizli köşelerde saklıyorum.

     Sağ tarafta yer alan kalem Platinum Carbon dolma kalemi, bu kalemle alakalı detaylı birçok inceleme neredeyse tüm dünya bloglarında yazıldı, döküldü, bana söyleyecek fazla söz kalmadı, bu sebeple bende direkt linkini paylaşıp sıradaki ekipmana geçiyorum.

Solda yer alan kalemler ise aquarell, yani suda çözünebilen suluboya kalemleri, bunları da severek kullanıyoruz efenim.

Sulu Fırçalar


     Eğer çizim yapmaya giderken en az sayıda ekipmanla gitmek gibi bir derdiniz varsa sulu fırçalar hayat kurtaran ekipmanlar. Hem su şişelerinden kurtulmuş oluyorsunuz hemde çizim esnasında bir elde şişe bir elde fırça derdini elimine etmiş oluyorsunuz. Ben genelde üç adet fırça alıyorum yanıma aşağıda Derwent'in ince uçlusu, ortada Kuretake'nin orta kalınlıkta fırçası ve en üsttede Pentel'e ait, suya dayanıklı siyah mürekkepli fırça yer alıyor.

Klipsler ve Maşalar

Can kurtaran, şifalı ekipmanlarımız onlar, her türlü rüzgara, yerçekimine, çarpmalara sarsılmadan kıpırdamadan dayanan bu malzemelere değinmeden olmazdı, olamazdı. 



     Bu blogu açmaktaki asıl amacım asla ürün tanıtımı değil, fakat kullanıp çok sevdiğim, arazi şartlarında, çizim esnasında çok kullanışlı bulduğum yahut tam tersi üreticisini hayırla yad ettiğim ürünlerden ara ara bahsetmek istiyorum. Bu sebeple, bu yazıda yüzeysel olarak ele aldığım ekipman hususunu ilerleyen günlerde daha detaylı olarak ele almak istiyorum. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder